JEUGDSCHAAK BORNE, jrg. 3., nr. 2

(16 oktober 2005)

Erik Mijnheer, Zwenkgras 10, 7623 EB  BORNE, tel. 074-2670838

Schaakagenda

18 oktober              schaaklessen en competitie. Wij verwachten die avond een

aantal nieuwe leden

25 oktober              ‘open dag’

1 november             schaaklessen en competitie

8 november             2e snelschaakavond

15 november           schaaklessen en competitie

22 november           schaaklessen en competitie

29 november           schaaklessen en competitie

6 december             schaaksimultaan / vrij schaken

13 december           3e snelschaakavond

20 december           schaaklessen en competitie

27 december           ’s avonds geen schaken i.v.m. schoolvakantie, maar wel

’s middags het KERSTSCHAAKTOERNOOI

3 januari                 geen schaken i.v.m. schoolvakantie

10 januari               schaaklessen en competitie

Open dag

De schaakclub organiseert op 25 oktober a.s. een open dag. Er is die avond geen competitie en er zijn geen schaaklessen.

Voor de jeugdleden is er de mogelijkheid om te gaan snelschaken, meedoen aan een schaaksimultaan en andere schaakvormen als ‘bughouse’ (doorgeefschaak). Verder liggen er schaakpuzzles klaar.

Voor ouders die interesse hebben is die avond een tafel met allemaal informatie over schaken. Zo ligt er materiaal over de stappenmethode. Ook ligt er een flyer over goede schaakboeken voor de jeugd, etc.

De eerder genoemde ‘ouderavond’ in november komt daarmee te vervallen.

Interne competities

Stand Interne competitie:                      Stand Ladder competitie:

1. Jeroen Workel                         15 p.   1. Jeroen van Lanen           24 uit 10

2. Jeroen van Lanen                    14      2. Ruben Mijnheer              20 / 9

3. Max Stolk                               12      3. Max Stolk                     16 / 7

4. Ruben Mijnheer                       12      4. Jeroen Workel                15 / 5

5. Fatih Vluttert                          11      5. Fatih Vluttert                15 / 8

6. Bram Leemeijer                        10      6. Bram Leemeijer              15 / 10

7. Vincent Boink                          9       7. Vincent Boink                11 / 5

8. Wouter Mol                                      7       8. Wouter Mol                            8 / 8

Blitzschaak:

1. Max Stolk                               6 uit 10

2. Jeroen Workel                         4 / 10

Externe competitie

Binnenkort start de externe competitie weer. Wij spelen net als vorig jaar in de 2e klasse C van de SBO (Schaakbond Overijssel). Wij spelen wel minder ronden dan vorig jaar. Het programma luidt:

Vr. 4 november        Winterswijk C1         – Borne C1 (chauffeur: Erik)

Ma. 29 november     Delden C1               – Borne C1 (chauffeur: Erik)

Di. 17 januari Borne C1                – Park Stokhorst C1

Vr. 24 maart            Harderberg C1         – Borne C1 (chauffeur: ???)

De loting is niet gunstig, 3 x uit en maar 1x thuis. Vorig seizoen hadden wij een gunstige loting, dit seizoen waren wij aan de beurt met een mindere loting.

Elke wedstrijd bestaat uit 2 delen:

-         gewone partij, 45 minuten per persoon per partij, klok verplicht, noteren verplicht en

-         snelschaakpartij, 5 minuten per persoon per partij, klok verplicht.

Omdat ik vooraf niet wist dat wij slechts 1x thuis zouden spelen en Jeroen Workel op de dinsdagavond ook voetbalt, heb ik vooraf het volgende team opgesteld:

Bord 1          Jeroen van Lanen

Bord 2          Max Stolk

Bord 3          Fatih Vluttert

Bord 4          Ruben Mijnheer

Reserve        Jeroen Workel

Ik ga er vanuit dat niet iedereen alle wedstrijden kan, zodat iedereen zeker een aantal malen aan de beurt komt.

Vraag: voor 24 maart 2006 naar Hardenberg zoek ik een chauffeur/begeleider. Ik kan dan niet. Wie meldt zich?

Schaaktoernooien

In de buurt worden regelmatig schaaktoernooien georganiseerd.

Za. 22 oktober         Grand Prix Jeugdtoernooi bij Max Euwe in Enschede

Za. 12 november      Grand Prix Jeugdtoernooi in Almelo

Di. 27 december       Grand Prix Jeugdtoernooi in Borne

Je kunt je aanmelden voor deze toernooien via mij. Inschrijfgeld moet je wel zelf betalen. Ik rij 22 oktober en 12 november. Je kunt met mij meerijden.