Lonneker – herikon bv/Borne A2

Leo Maathuis

Totaalscore:

Totaalscore:

De lastige uitwedstrijd tegen Lonneker is met 4-2 overtuigend gewonnen.

Door dit resultaat blijft ons 2e team de ranglijst in 2B van de SBO-competitie, ongeslagen, aanvoeren.

De individuele resultaten:

Ø       Aan bord 4 kwam Marinus Waanders met een stuk achterstand uit de opening. Hij ruilde een combinatie in verkeerde volgorde af en constateerde tot zijn schrik dat hij een stuk miste. In het verdere verloop van de partij bleef hij manmoedig vechten en wist zowaar af te wikkelen naar een eindspel dat nog net remise was.

Ø       Aan bord 6 speelde Leo Maathuis een uitstekende partij. Pionwinst in de opening werd met zorgvuldig spel doorgetrokken naar een gewonnen eindspel.

Ø       Na 2 uur spelen werd de tussenstand van 2-1 bereikt door een remise van John Leerentveld tegen de veelbelovende jeugdspeelster Zyon Kollen.

De overige partijen werden vervolgens in de kleine uurtjes beslist.

Ø       Als eerste wist Christian Kats, zijn degelijk gespeelde partij, met winst af te sluiten.

Ø       Jos Muller volgde, in de tijdnoodfase, dit goede voorbeeld.

Ø       Ben ten Dam wist weer niet te winnen. Een slecht gespeelde opening resulteerde in een sterke aanval van zijn tegenstander. Deze gebruikte echter veel tijd hiervoor. Toen de aanval geluwd leek overzag Ben een fraaie combinatie van zijn tegenstander en kwam in een verloren eindspel. Het tijdvoordeel mocht niet meer baten.