De Oppositie A2

3 ½

Totaalscore:

2 ½

NICO DEBUTEERT IN DE SBO COMPETITIE MET EEN OVERWINNING.

Nico Hilderink speelde in Deventer zijn eerste externe wedstrijd. Na een zorgvuldig gespeelde openingsfase stond Nico enkele pionnen en een kwaliteit voor. Daarna speelde hij, misschien, wat te afwachtend. Deed in het eindspel een ongunstige ruil, een Loper voor een Toren. Zijn vijf supporters hielden de adem in. Zijn overwicht in pionnen bracht hem uiteindelijk de overwinning. Volgend seizoen een vaste plek in het 3e?

Voor het overige bracht Deventer weinig plezier. Een moeilijk te vinden clublokaal. Lastig tellen, donker en mistig; “Onder de verkeersbrug door - 6e straat rechts”. Afgesloten straten en straten met één richtingsverkeer. Géén parkeergelegenheid op het Muggeplein. Een sfeerloos clubgebouw, borden zonder belettering.

Het verdient aanbeveling dat De Oppositie, de locatie van het clubgebouw en de parkeermogelijkheid, in de SBO gids wat nauwkeuriger omschrijft!

Verder valt er weinig te melden. Net zo snel als Guus en Johan verloren, won Gerard gemakkelijk zijn partij.

Ludi en Wilbert Marsman kwamen al snel in een remise-stelling terecht.

Hans hield nog even de hoop levend. Met een actieve aanvalsstelling op het bord gaf hij een paard weg en de partij.

Voor de zesde maal dit seizoen, ging ons derde team kopje onder.

In dikke mist en in sombere stemming, terug naar Borne. Misschien dat 21 maart, thuis tegen Oldenzaal 2, de lente voor ons derde team doorbreekt.

2½ - 3½ nederlaag.