WSG3 – herikon bv/Borne A2

2

Totaalscore:

4

In deze inhaalwedstrijd (verschoven n.a.v. de gemeenteraadverkiezingen)  werd gestreden om de leiding in de klasse 2B.

Alle spelers begonnen zeer gemotiveerd aan deze zware klus.

Ø       Leo Maathuis opende de score. Zoals gebruikelijk had hij vanuit de opening een sterke aanvalspartij opgezet en zoveel complicaties ingebakken dat zijn tegenstander na  2½ uur spelen het spoor volledig was kwijt geraakt.

Ø       Het volgende punt werd gescoord door Marinus Waanders. In een wonderlijke partij wist hij een aanvankelijk nadeel om te buigen en de dame van zijn tegenstander in een “matnet” te verstrikken.

Ø       De 3-0 werd aangetekend door John Leerentveld. Al vrij snel won hij een pion, maar de ontstane open stelling eiste alle aandacht. Met fraai aanvallend spel wist John, na 3 uur spelen,  de overwinning naar zich toe te trekken.

Ø       Christian Kats moest vervolgens, in het belang van het team, het remise-aanbod accepteren. Hiermee was de overwinning van ons team zeker gesteld.

Ø       Ben ten Dam, die nu eens minder tijd had verbruikt dan zijn tegenstander, zag vervolgens af van verdere winstpogingen en accepteerde ook het remise-aanbod van zijn tegenstander.

Ø       Jos Muller verloor vervolgens zijn partij. Teleurgesteld vanwege het over het hoofd zien van een mat in 1 in het late middenspel.

Met nog 1 wedstrijd te spelen hebben we nu 2 wedstrijdpunten voorsprong op onze achtervolgers (HSC2 en  Oldenzaal1).

In de laatste wedstrijd, op 28 maart, tegen Drienerlo hebben we aan een gelijkspel voldoende om kampioen te worden. We zullen er alles aan doen om dat waar te maken.