14 oktober 2006    zie foto's

Bram Klapwijk

Totaalscore:

Totaalscore:

In deze eerste thuiswedstrijd moesten we helaas aantreden met 2 invallers.

Beiden, Peter Levink en Nico Hilderink, hebben een uitstekende partij gespeeld, maar tegen het grote ratingverschil met hun tegenstanders was, na lang spelen, uiteindelijk geen kruit gewassen.

Pas na 2 uur spelen begon het spelbeeld enigszins te kantelen naar Hardenberg:

Ø        Johan Weber had een paardvorkje over het hoofd gezien; dit kostte hem uiteindelijk een pion en na nog eens 2 spelen de partij.

Ø        Norbert Waanders dreigde onder de voet te worden gelopen door een sterke koningsaanval. Hij offerde een loper voor (uiteindelijk) 3 pionnen en kreeg toch nog redelijk spel. De torens van zijn tegenstander kwamen echter actief zijn stelling binnendringen wat uiteindelijk resulteerde in het verlies van de partij.

Ø        Patrick Munster kwam in een gedrongen stelling iets minder te staan en berustte in remise.

Ø        Door vele organisatorische beslommeringen kwam Henk-Jan Heeregrave te laat (en te gehaast?) aan het bord. Hij ondervond hier echter geen hinder van en wist zijn tegenstander middels een mooie combinatie een pion te ontfutselen. In het verdere verloop van de partij moest hij dit voordeel echter weer teruggeven, sterker nog hij kwam in een lopereindspel (gelijke kleur) een pion achter te staan en moest vechten voor een remise.

Na nog eens een uur spelen kwam er ook meer duidelijkheid op de andere borden:

Ø        Nico Hilderink moest een stuk geven tegen een pion, maar behield toch nog enige dreiging. Toen echter zijn tegenstander deze dreiging goed wist te pareren was het snel afgelopen.

Ø        In een gelijk opgaande partij verloor Peter Levink een pion en vervolgens de partij.

Ø        Heinz Eligmann had in een gesloten stelling de beste kansen. Hij wees een remise-aanbod van de hand, maar moest uiteindelijk toch berusten in remise; “er was geen doorkomen aan”.

Ø        Christian Kats was als allerlaatste nog bezig in een stelling waarin hij het initiatief bezat. Maar ook in de “verlenging” wist hij dit niet om te buigen naar winst.