Ouder - Kind schaak toernooi groot succes

Een uniek schaaktoernooi werd er gehouden in de Spil aan de Deldenerstraat. Zie fotoreportage .

De jeugdleden hadden hun moeder, vader, oom of neef meegenomen. Zij speelden samen met het jeugdlid een toernooi als duo.

Een initiatief dat bijzonder werd gewaardeerd door de familieleden.

Soms namen moeders en vaders met knikkende knieën plaats achter het schaakbord, maar na afloop waren ze allemaal enthousiast.

,,Het viel best mee en het was leuk om met mij zoon een schaaktoernooi te spelen. Ik zie wel dat een beetje bijles geen kwaad kan doen”, aldus een van de moeders.

Een enkele ouder gaf zich ook op voor schaaklessen, die binnenkort beginnen.

De schakenende jongens hadden het best naar hun zin, de organisatie liet hen tegen elkaar schaken.

,,We hebben voor deze formule gekozen, de jongens hebben al 14 schaaklessen achter de rug en die zijn aan elkaar gewaagd.

Als wij de jongens tegen de ouders hadden laten schaken was dit niet echt leuk geweest”, aldus een van de wedstrijdleiders.

Er waren soms bloedstollende schaakpartijen bij, mede doordat er een tijdslimiet was van vijf minuten per partij per persoon.

Alle deelnemers hadden het naar hun zin en na afloop waren er leuke prijsjes voor de eerste drie geplaatste koppels.

Tim Leemeijer won met zijn vader na een bijzonder spannende finale tegen Daan Beeker  en zijn vader, die uiteindelijk zesde werd.

Tweede werd het koppel Wout en Bram en derde Fabian Nieuwkamp met zijn neef.