MIME-Version: 1.0 Content-Location: file:///C:/5E8CB22B/peterlevink.htm Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Content-Type: text/html; charset="us-ascii" Peter Levink

Peter Levink

gaat de uitdaging aan

(150 km tempo lopen: = Amsterdam-Leeuwarden).

We kennen allemaal de Nijmeegse 4-daagse, die jaarlijks zo= ’n 45.000 deelnemers trekt en daardoor als een mega-evenement te boek staat, w= aar de deelnemers maximaal 4 x 50 km kunnen wandelen in hun eigen favoriete tempo.

Diverse deelnemers denken dat ze daar zo maar even aan mee kunnen doen, velen staan= dan ook ondanks goede trainingstips, nagenoeg ongetraind aan de start.

Tijdens de eerste 2 dagen zien we dan ook de meeste uitvallers.

Lange afstanden lopen is gezond wanneer er goed wordt opgebouwd.

Voor de 54-jarige veteraan Peter Levink uit Hengelo ligt er echter een nog grotere uitdagi= ng:

Op 21 juni a.s. vindt er vanaf Amsterdam een monstertocht plaats over 150 km.

In één etappe wordt deze legendarische tocht, van Amsterdam via = de afsluitdijk naar Leeuwarden, in een strak tempo gelopen. Uitsluitend optima= al getrainde deelnemers

staan ’s morgens om 10.30 uur aan = de start. Wie 10 minuten achter blijft op de kopgroep wordt uit de strijd geno= men en op de trein gezet.

Voor Levink moet deze tocht de kroon op zijn sportieve dadendrang worden.

“Dat wordt dus weer eens echt afzien, maar aan de finish in Leeuwarden zal er we= er voldoening zijn”, aldus Levink.  Zijn drijfveer: “Het = zit ‘m in de uitdaging, het onbekende. Ik heb = het gevoel dat er na weer zo’n uitputtingsslag= een complete lichaamsreiniging heeft plaatsgevonden, zowel geestelijk als lichamelijk”.

Hij kan in ieder geval terugzien op een succesvolle sportieve loopbaan. Nooit e= en topper, maar wel een doordouwer.

Zijn erelijst:

6 hele triathlons (3,8 km zwemmen, 180 km fietsen, 42 km lopen)

Tig aantal keren de Nijmeegse 4-daagse (altijd de la= ngste afstand)

4 x de “75 van Hengelo” (vergelijkbaar met een Kennedymars)

Levink, in het dagelijks leven verkoper van beveiligingssystemen, gehuwd met Hanny en vader van 2 kinderen is bovendien = actief in de voetballerij, vanaf september fungeert hij als grensrechter in de hoo= gste klasse van het amateurvoetbal. Daarvoor heeft hij al de nodige ervaring opgedaan bij het eerste elftal van Achilles = 217;12 uit Hengelo. Ook is hij fanatiek supporter van FC Twente, de club die hij al vanaf z’n 12e op de voet volgt.=   Bovendien is Levink een schaker, w= at je niet direct van een duursporter zou verwachten. Hij is actief lid van de schaakvereniging Borne. Ook tijdens een spannende schaakpartij loopt de hartslag op en is het behoorlijk zweten, maar daar kun je rustig bij gaan zitten.