interne competitie ronde 6

In ronde 6 wist Frans Veltkamp een paar pionnetjes voorsprong te nemen tegen Hans Kroeze, maar die lanceerde vervolgens een alles-of-niets-aanval tegen de zwarte koning. Frans investeerde veel tijd, maar het lukte hem niet een sluitende verdediging te vinden. Hans bekroonde de partij met een fraai mat. Cor van Bree had met twee pionnen meer een gewonnen stelling tegen Jos Muller, verzuimde echter ergens een tussenschaakje en zag opeens zijn loper verloren gaan.
Hij gaf ogenblikkelijk op, maar uit de latere analyse bleek dat hij in de slotstelling nog zeer goede remisekansen had gehad door zijn extra pionnen. Ton Droste stond ook lange tijd gewonnen tegen Erik Witteveen, maar deze wist de partij uiteindelijk nog te kantelen met een dreiging over de g-lijn. Mat of dameverlies bleek niet meer te voorkomen voor Ton. Geheel in de stijl van deze avond wist ook Gerard Boersma zijn materiële voorsprong van twee pionnen niet te verzilveren. Langzaam maar zeker knokte Freek Wentink zich terug in de partij en met (naar eigen zeggen) een beetje mazzel won hij zelfs nog. Johan Alberts overzag tegen Joop Naatje een kwaliteitswinst, maar wist daarna de partij wel naar zijn hand te zetten en te winnen. Nieuwkomer Clemens Fransen won voor het eerst een partij in de interne competitie. Met een aftrekschaakje verschalkte hij slim Frits van Dorp die dit stukverlies niet meer te boven kwam. Theo Heeregrave en Guus Nolte zorgden voor de enige remise op deze avond.