Ook in de tweede ronde geen winst

Na een zaterdagmiddag rijden en schaken in Kampen is ons zaterdagteam nog zonder punten.  Patrick speelde een uitzonderlijk actieve partij en wist zich met een kwaliteitsoffer in een goede positie te manoeuvreren. Dat leidde uiteindelijk tot ons enigste winstpunt. Wouter speelde voor het eerst mee, maar had geen geluk. Hetzelfde geldt ook voor Regobert die nog wel  een sterkere tegenstander trof. (Helaas is er van deze partijen niets bij me blijven hangen).   Marinus bleef achter in de spelontwikkeling en moest een overwicht met stukken in het centrum toelaten. Het leek er even op dat hij het kon houden maar kwam toch meer dan een stuk achterop. Ook Henk gaf een stuk cadeau, maar deze keer niet vanuit een gewonnen positie, zoals de dag ervoor in Hardenberg. Jos meende zich in een goede positie te hebben gemanoeuvreerd door een evenwicht te creëren op de damevleugel met een pluspion  op de koningsvleugel mocht het eindspelfase wel ingaan. Ineens kwam er een onverwacht torenoffer dat aan alle illusies een einde maakte. Peter was er gelukkig toch en wist een remise overeen te komen in een ogenschijnlijk iets mindere stelling. Bij Theo ging de partij wat op neer, maar uiteindelijk kreeg hij een koningsaanval te verwerken die met een kwalteitsoffer te beslechten was. In het eindspel werd nog van alles gedaan om de laatste kansen te benutten, maar het mocht niet meer baten.

O&O Kampen 1 Rating Borne 1 Rating Ronde 2
Cornelissen, W. (William) 2052 Lardinois, W.T.P. (Wouter) 2068 1 – 0