open schaakkampioenschap Borne

Huisschaker Jelte Bakker combineerde soms prachtig en maakte het Freek Wentink niet gemakkelijk.

Tot het moment dat Jelte een pion achter kwam en met alleen de koningen op het bord was dat voordelig voor Freek.

Jelte verloor zijn pion, en even later de partij.

Benjamin Josso wint zijn eerste officiele partij

Benjamin Josso had zich net als nieuw lid aangemeld, bij de schaakvereniging Borne.

Hij bleek een knappe schaker te zijn, hij nam het op tegen de nummer 3 van de schaakvereniging Borne, Rik Veldhuis.

Bejamin ging ten aanval met twee lopers en een toren en sloopte daarmee de rokade stelling van Rik.

In een explosieve stelling gaf Rik op en zo won, tot ieders verrassing, het nieuwe lid..

Ben ten Dam dacht erg lang na tegen Theo Heeregrave en kwam in hevige tijdnood. Beide schakers hadden een paard, maar Ben had ook nog twee verbonden vrijpionnen. Doordat de spelers er per zet 10 seconden bijkregen kon Ben het redden zijn pionnen te laten promoveren en won daarmee de partij

De overige uitslagen zijn: Art Rol – Sanders Kosters 1-0, John Leerentveld – Henk Schouten 1-0, Hans Kroeze - Tonnie Droste 1-0, Jos Muller – Frans Veltkamp 1-0, Paul Formanoij – Wim Arns 1-0.