Kansloos met een “half” team

Ronde:                        9    Klasse 4B
Plaats:                         Uitwedstrijd in Voorst
Tegenstander:           VSC

Dat we niet als compleet team in Voorst kwamen was voor de Voorstenaren een niet aangename verrassing.  Helaas kon ik daar niets aan veranderen.  Wel kon voorkomen worden dat hun opstelling daarna nog aangepast werd.  Dat zijn nu eenmaal de regels.  Maar ze konden wel met 2-0 voorsprong de wedstrijd beginnen.  Voorst heeft op de hele breedte een sterk team en dat ze ook invallers hadden was aan de ratingcijfers niet te zien.   Na  2,5 uur spelen kwam de eerste uitslag. Een remise voor Patrick. Jos kwam in de opening een stuk achterop maar kreeg wat compensatie in de stelling. Aart en Theo waren  op remise uit en kregen dat ook.  Henk offerde een stuk voor 2 pionnen. Hij verzuimde met de vrije kantpionnen op stap te gaan en beleef in het centrum pionieren.  Zo verloor hij deze pionnen achtereenvolgens. En dus ook de partij.   Inmiddels had ook  Jos zijn partij opgegeven en mocht John in een Toreneindspel met een pion meer het enige winstpunt proberen te halen.  Zijn tegenstander leek een nog meer een expert in toreneindspellen dan John en de rollen waren even later omgedraaid.  Uiteindelijk kon John met een pion minder (!) nog tekenen voor remise.

Rating
Bosch van Rosenthal, J.J.B. (Jeroen) 1933 NO 0 1R – 0R
Tienhoven van, R.M. (Richard) 1922 NO 0 1R – 0R
Jansen, M.A. (Michiel) 1897 Muller, J. (Jos) 1560 1 – 0