Schaak-off 20 september

Ben je (nog) geen lid van een schaakvereniging?  Dan is dit goed nieuws.

De Koninklijke Nederlandse Schaakbond organiseert samen met meer dan 70 schaakclubs en regionale bonden in de maand september een landelijk schaaktoernooi waaraan iedereen in Nederland gratis kan meedoen: de Schaak-Off. Dit om te vieren dat er na de zomer eindelijk weer fysiek op de club kan worden geschaakt. Iedere schaakliefhebber kan meedoen, het is niet nodig om bij een vereniging aangesloten te zijn.

Het toernooi bestaat uit lokale voorrondes. De winnaars daarvan plaatsen zich voor regionale wedstrijden en daar wordt gestreden voor een ticket in de landelijke finale. Alle wedstrijden vinden fysiek plaats, want dat is wat we tenslotte willen vieren. De indeling bij het toernooi vindt plaats op ervaring: zo speelt iedereen op zijn eigen niveau. Als je wilt meedoen, kun je kijken welke club in jouw provincie beschikbaar is en daar schrijf je je voor in. Er doen 70 clubs mee verspreid over Nederland, dus je kunt altijd in de buurt aanschuiven. Uiteraard wordt rekening gehouden met de op dat moment geldende Coronamaatregelen.

Inschrijven kan via www.schaakoff.nl. Ben jij van de partij?  20 september heeft onze vereniging gereserveerd voor de eerste Schaak-Off ronde.