Behoudend optreden KNSB team

Lonneker in strijd met O&O Kampen

Borne-1 versus ESG-2

Borne – Emmen   17-12-2022.   Uitslag  5-3

Op 17-12  was onze locatie weer een heuse schaaktempel. Naast onze eigen wedstrijd tegen het Emmense ESG-2 kregen we bezoek van SV Lonneker. Hun speellocatie was ivm met schaaTSwedstrijden niet beschikbaar en werd de wedstrijd Lonneker tegen O&O Kampen bij ons gespeeld.  Lonneker won met maar liefst 7-1.
Bij ons ging het wat gematigder. We waren niet op volle sterkte zoals in Hoogeveen, maar met dit resterende grote ratingverschil zou je een grotere uitslag voor Borne voorspellen. Op een of andere manier wisten de Emmenaren toch wat remises te bereiken en zelfs nog een winstpunt.  De eerste remise was een vooruitgespeelde  partij van Paul, die daar nog best blij mee kon zijn.  Bert gaf zijn partij, met nog een bord vol stukken, ook remise. Maar kort daarna kwamen mooie winstpartijen van Henk en Wim.  Jos zag geen winstkansen in een stelling waar de resterende stukken weinig beweging meer hadden en koos voor remise. Menno speelde een degelijke partij en schoof langzaam maar zeker zichzelf en het team naar winst. De warrige stelling van Marinus werd uiteindelijk tot remise verklaard. Dat Art als laatste het enigste verliespunt boekte maakte (behalve het bordpunt en zijn eigen rating) voor de uitslag niet veel uit.  Wel opvallend dat Emmen(gem rating 1495) met nog 3 bordpunten naar huis kon afreizen.

Door deze overwinning staan we nu tweede in Klasse 5B. Achter het Enschedese Max Euwe-4.

De volgende wedstrijd is op zaterdag 11 februari in Enschede, tegen…….Max Euwe-4

Rating
Monsma, M. (Menno) 2057 Gerbens, A.J. (Almar) 1655 1 – 0