Krappe overwinning op lager genoteerd team

Borne-1 Assen-3
Zaterdag 1 april gespeeld in Borne

Er stond niet veel meer op het spel. Theoretisch kon Assen nog in degradatie  komen wanneer  concurrent Emmen onverwachte successen zou halen. Daar gingen we niet van uit.
Menno won zijn partij zoals we inmiddels gewend waren en haalde hiermee een teamscore van 7 uit 7!  Ook Patrick won zijn partij en verloor  met 5 uit 6  geen enkele teamwedstrijd. Ons “middenveld” liet het deze keer afweten. Art , Paul en Henk tegen relatief lager genoteerde tegenstanders.  Met name bij Henk hadden we minstens op een half punt gerekend. Het werd dus nog spannend of we deze wedstrijd wel zouden winnen. Jos speelde tegen Jan Boer die door zijn visuele beperking met een  Braillebord speelde. Het was een gecompliceerde partij en toen het er op leek dat Jan het voordeel kreeg vergat hij een stuk te slaan en kwam hierdoor mat te staan. Ook Erik ging winnen, maar moest het pionnen eindspel wel goed spelen. Dat lukte. Dus werd het nog 4-3.  Martin kon remise overeenkomen en daarmee waren de matchpunten net binnen.

Rating
Monsma, M. (Menno) 2061 Voorintholt, G.K. (Gerard) 1693 1 – 0
Munster, P. (Patrick) 1987 Loots, J. (Johan) 1344 1 – 0
Rol, A. (Art) 1714 Werff van der, C. (Cor) 1528 0 – 1
Formanoij, P. (Paul) 1804 Hashemy, M. (Majid) 1511 0 – 1
Eillert, H. (Henk) 1681 Veen van der, N. (Noël) 1415 0 – 1
Muller, J. (Jos) 1657 Boer, J. (Jan) 1645 1 – 0
Borggreve, M.H.M. (Martin) 1547 Dijkstra, J.S.J. (Jacob) 1492 ½ – ½
Zuurbier, E.A.M. (Erik) 1525 Akkerman, J. (Jan) 1380 1 – 0
Gemiddelde Rating: 1747 Gemiddelde Rating: 1501 4½-3½

Intussen had Emmen met grote cijfers  verloren van het Arnhemse ASV5. ASV was voor kampioenschap weer afhankelijk van het resultaat van Max Euwe tegen AMEVO 4. (Het Apeldoornse team waar wij van wonnen). Max Euwe kon deze kampioenstrijd niet winnen, verloor met 3-5,  de Arnhemmers werden hierdoor kampioen.

einstand in klasse 5b

Team MP BP 1 2 3 4 5 6 7 8