Clubkampioen haalt 82%

Vorig jaar werd een oude traditie is in ere hersteld bij de schaakvereniging Borne: "de clubkampioen geeft aan het begin van het nieuwe seizoen een simultaan, tegen alle leden".

Helaas waren die er niet allemaal, 14 schakers gingen de strijd aan.

Menno Monsma liep zo de hele avond rond langs de schaakborden, en met veel succes. Hij verloor niet één partij en kwam enkele remises overeen. Deze werden toegestaan aan: Patrick Graf, Sander 't Lam, Paul Formanoij, Frans Veltkamp en Jos Muller. Ook Peter Cloosterman was trouwens dichtbij een remise ...

Menno had het duidelijk het moeilijkst aan de laatste 4 borden van zijn rondje!
Totale score: 11,5 punten uit 14 partijen maakt 82% wat erg hoog is. Grootmeesters geven ook regelmatig schaaksimultaans en zouden blij zijn met een dergelijk resultaat.

Aan het eind ontving de clubkampioen een kleine attentie.

De Oekraïense Valentyna Lemeshko besteedde deze avond aan het afleggen van een schaakexamen. En ook zij was succesvol want zij slaagde daarvoor. Zij kreeg daarvoor een diploma uitgereikt.