Zaterdagteam komt op de valreep weg met puntendeling 4-4

We hebben zaterdag 12-10 gespeeld tegen Tjonger Aa Linde 2 uit Steenwijk. En Paul maakte dit verslag.
We begonnen netjes om 13 uur, maar alleen Henk was er nog niet. Die bleek ziek te zijn en was het helemaal vergeten. Gelukkig kon Hans op het laatste moment nog invallen. Om 14.30 uur was de eerste partij afgelopen. Evert had op zet 10 iets verkeerd gedaan, waardoor zijn stelling als een kaartenhuis in elkaar was gezakt. Hij kon dit niet meer herstellen en verloor dus ook. De tweede partij was drie kwartier later afgelopen. Onze invaller Hans was al redelijk snel een stuk kwijt geraakt. Hij heeft het nog wel geprobeerd, maar kon het niet meer keren, 0-2.
Paul stond de hele partij beter en kreeg een gevaarlijke aanval op de koningsstelling van zijn tegenstander. Helaas speelde hij dit niet niet goed uit, waardoor zijn tegenstander remise wist af te dwingen met eeuwig schaak: 0,5-2,5.
Patrick Graf had een wilde partij waar van alles in zat, zoals offers en penningen. Toen alle rookwolken waren opgetrokken kwam Patrick Graf als winnaar  tevoorschijn. Hij heeft alles netjes uitgespeeld en is niet in allerlei valletjes getrapt: 1,5-2,5.
De volgende uitslag liet lang op zich wachten. Art kreeg twee keer een remise aanbod, maar sloeg deze af. Hij kwam twee pionnen voor en wist uiteindelijk  de laatste stukken van het bord te krijgen. Hiermee was het over en uit, want zijn tegenstander kon nooit meer alle pionnen tegen houden: 2,5-2,5.
Vlak daarna kwam Goswin remise overeen met zijn tegenstander. De stelling was gelijkwaardig en Goswin had veel minder tijd over: 3-3.
Marinus stond al langere tijd slechter door met een verkeerde toren te slaan. Hierdoor kwam hij een paar pionnen achter. Hij probeerde het nog wel, maar moest uiteindelijk toch opgeven: 3-4.
Hierdoor moest Patrick Munster wel winnen om nog een punt te redden. Hij stond beter, maar moest nog wel een manier vinden om door de taaie verdediging te komen. Uiteindelijk lukte dit, waardoor iets voor 18.00 uur de 4-4 eindstand was bereikt.
Rating
Zeeman, G. (Goswin) 2018 Kompaan, R. (Rick) 1920 ½ – ½