Borne-1 wint ruim | Borne-2 laat punt liggen

Video

Afgelopen dinsdag  was ons clublokaal een ware schaaktempel. Er kwamen twee teams op bezoek, daarnaast werden er nog 5 partijen van de interne competitie gespeeld.  Totaal 34 spelers.  Borne 1 speelde tegen het team uit Raalte.  Twee jaar geleden verloren we deze wedstrijd nog met 4-2. Deze keer was het krachtsverschil in rating grotere. Dat uitte zich meteen in de uitslag.  Henk en Paul wonnen hun partij redelijk snel. Jos maakte  remise, ondanks materieel voordeel. Het sterke paard kon de zwakkere toren in bedwang houden.  De laatste drie partijen gingen door tot de laatste seconden. Alle drie eindspelen werden gewonnen. 4,5-0,5 ! Borne-1 staat nu bovenaan de de poule (op bordpunten)

Rating
Monsma, M. (Menno) 2104 Roos de, R. (Radboud) 1927 1 – 0
Zeeman, G. (Goswin) 2018 Blom, H.L. (Erik) 1904 1 – 0
Veldhuis, H. (Rik) 1858 Huisman, L.J. (Jan) 1821 1 – 0
Formanoij, P. (Paul) 1855 Mocking, S. (Sjaak) 1791 1 – 0
Eillert, H. (Henk) 1818 Bril, C.M. (Karel) 1748 1 – 0
Muller, J. (Jos) 1804 Tepe, T. (Ton) 1557 ½ – ½
Gemiddelde Rating: 1910 Gemiddelde Rating: 1791 5½-½

Het tweede Bornse team speelde tegen het Deventer Pallas.  Bart kon even niet stunten, maar Patrick en Hans haalden de punten netjes binnen tegen sterkere tegenstanders.  Sander en Freek moesten nog aan de goede vorm werken, dat lukte niet vandaag. Met een 2-3 stand kon Gert een matchpunt binnenhalen. Kon simpel met een Toren. Helaas, hij zag het even niet. Ook de matzet niet die dreigde.  Dus geen 3-3 maar 2-4

Rating
Kolbrink, B. (Bart) 1732 Smit, G. (Gorrit) 1767 0 – 1