Zaterdag 17 april heeft het eerste team van SV Borne zijn laatste wedstrijd in de Promotieklasse van de SBO winnend afgesloten, en daarmee de 4e plaats in de eindstand bereikt. Het 3e team van Dr. Max Euwe was niet opgewassen tegen de Bornenaren en verloor met 5 – 3 de wedstrijd.

Patrick en Henk-Jan waren erg snel klaar met hun tegenstanders, en met een prettige 2 – 0 voorsprong speelden de anderen nog even door. Rond 16.30 was de winst binnen doordat Jos en Han hun partijen ook wisten te winnen en Lex met een remise het beslissende halfje binnenhaalde. Ondertussen had Jaap verloren en in razende tijdnood wist Sjaak een complexe stelling niet goed af te wikkelen en moest met een kwaliteit tegen een pion na de 40ste zet nog even doorspelen, totdat hij zijn koning in een matnet manouvreerde en de tegenstander het werk liet afmaken.

Tot slot keepte Henk een eindspel met een pion minder nog vrij gemakkelijk en nadat om 18.00 zijn partij in remise was geëindigd konden de stukken terug in de zakjes en zat het competitieseizoen er op.

Herikon bv/ Borne 1

Dr. Max Euwe 3