Reglement Rapidcompetitie

In de ALV van 29-08-2023 is besloten dit seizoen de Rapid competitie uit te breiden. Dit is ondertussen verder uitgewerkt in een toernooiopzet en een reglement.Hieronder de belangrijkste punten:– De competitie wordt gespeeld volgens het Keizer systeem, net zoals de interne.– Er wordt  gespeeld over 18 ronden, verdeeld over 2 fasen. Hiervoor zijn 6 avonden van 3 ronden gepland.– Net als de interne competitie moet je je aan- of afmelden, dit kan per ronde (dus bv de laatste ronde van een avond).– Om kampioen te worden moet je minimaal 70% hebben gespeeld. Bij 18 rondes is dat 13 partijen.– Het speeltempo is 25 minuten per persoon per partij.Iedereen die meespeelt in de interne competitie is standaard ook ingedeeld voor de Rapid competitie. Mocht je niet met de Rapid mee willen doen, meld je dan af.Dit geldt ook omgekeerd: wanneer je niet standaard meespeelt met de interne, ben je nu ook niet ingedeeld. Mocht je dit wel willen, meld je dan aan!