Volle zaal en 0 punten.

Afgelopen dinsdag kregen we twee avondteams op bezoek.  Het achttal uit Nijverdal en het 6-tal uit Deventer, om te spelen tegen resp ons AV-1 en AV-2 team. (Eerste en Tweede klasse SOS).  Onze voorzitter controleerde van alle leden en alle bezoekers het coronatoegangsbewijs met de app. Iedereen werd toegelaten.  Dus het werd een gezellig volle zaal.  Nadat Erik iedereen op de juiste plaats had gezet kon de strijd beginnen.   John was het eerste klaar, in dit geval was dit niet positief. Hij werd door de Nijverdalse eerste bord speler vrij kansloos afgeserveerd door een foutieve opening.   Daarop volgde Ben met een overeengekomen remise en Frans won. Hij had niet veel nodig om de partij te winnen.  Met een gelijke stand wist Theo zich zelf en ons te verblijden met remise.  Met een stand van 2-2  hadden we nog enige hoop op resultaat tegen deze sterke tegenstander. Het pakte echter anders uit.  Henk verloor en Jos was ook al matig uit de opening gekomen.  Inmiddels met twee pionnen minder. In een poging wat tegengas te geven kwam hij in een mat-net.   Dat was allemaal vrij stel. Na amper twee uur spelen. Alleen Wim’s partij nam veel meer tijd, maar het mocht niet baten. Ook hij verloor pion naar pion en kwam in een reddeloos verloren eindspel terecht.   Uitslag 2-6.

Wim met nog een gelijk aantal pionnen

Het AV-2 zes-tal deed het relatief beter. Maar ook daar werden geen matchpunten behaald.

SV Borne 1 Rating ENO 1 Rating Ronde 2
Leerentveld, J.G. (John) 1793 Alssema, E. (Etien) 2052 0 – 1