Schaakvereniging Borne begint nieuwe jeugdafdeling

De schaakvereniging gaat een nieuwe jeugdafdeling oprichten.

Twee nieuwe trainers gaan de jeugd begeleiden. Verder wil de bijna 50- jarige club een opleiding starten van huisschaker naar clubschaker. Beide cursussen starten medio september. Op de Melbuul’ndagen is de vereniging aanwezig met een stand waar informatie te verkrijgen is.

Al enige jaren heeft de schaakvereniging Borne geen jeugdafdeling meer gehad. Er was een gebrek aan trainers. Nu heeft de vereniging twee trainers weten te vinden, waaronder de 13- jarige Storm Fallaux uit Borne. Hij deed deze maand mee aan het Open Nederlands kampioenschap schaken voor de jeugd in Enschede. Daar werd hij 14 in een groep van 44 deelnemers in zijn leeftijdsklasse. Zijn trainer Yannic Husers, is de tweede trainer, hij leidt samen met nog enkele andere trainers de jeugdafdeling schaken van Almelo. De nieuwe jeugdafdeling begint op 13 september 2022 om 18:30 uur. Informatie is te verkrijgen via de website van de schaakvereniging Borne.

Van huisschaker naar clubschaker

Ook start de vereniging met een opleiding tot clubschaker. Op zes maandagavonden wordt aandacht besteed aan de organisatie, anekdotes, en openingstechniek. Ook zullen veel stellingen de revue passeren en wordt er onderling geschaakt. Daarna kunnen de deelnemers een aantal weken vrijblijvend meeschaken op de clubavond van de vereniging, op dinsdagavonden.