Teleurstellend resultaat zaterdagteam

5 november  Borne-ASV5

Het zaterdag team is er niet in geslaagd de punten in huis te houden.  Tegen het 5de team van het Arnhemse ASV, dat gemiddeld niet veel sterker is, konden we alleen op de eerste 4 borden punten halen.  Als 4-tal zouden we een mooi resultaat hebben gehad.

Rating
Monsma, M. (Menno) 2049 Hubert, M. (Michel) 1902 1 – 0
Munster, P. (Patrick) 1968 Eggink, R. (Ronnie) 1828 1 – 0
Rol, A. (Art) 1784 Schoenmakers, P.W.J. (Paul) 1817 ½ – ½
Tibbe, M.T. (Marinus) 1745 Vink, R.J.C. (Roy) 1812 ½ – ½
Eillert, H. (Henk) 1675 Naber, Q.A. (Quirine) 1744 0 – 1
Muller, J. (Jos) 1652 Boonstra, J. (Jacques) 1676 0 – 1
Zuurbier, E.A.M. (Erik) 1531 Gouw van der, I. (Ivo) 1718 0 – 1
Arns, W.S.J. (Wim) 1621 Braun, S.C. (Steven) 1686 0 – 1
Gemiddelde Rating: 1753 Gemiddelde Rating: 1773 3-5

Het Arnhemse team was ruim op tijd en kwam duidelijk niet alleen voor de gezelligheid maar ook voor resultaat. Menno en Patrick konden nog op het juist moment toeslaan en haalden al vroeg de punten binnen.  Art kon een overtuigende remise overeenkomen. Vanaf bord 5 ging het minder. Henk verspeelde in de klassieke Spaanse opening een pion en later nog een kwaliteit. Jos had best een goede stelling gecreëerd maar wist niet om te gaan met de ver opgerukte vijandige vrijpion. Onze nieuwe versterking uit het Drienerlose team, Erik Zuurbier, moest het opnemen tegen bijna 200 ratingpunten meer. Hetgeen niet lukte. Evenals Wim, die vond dat zijn tegenstander veel sterker was. Hij ging dat ook ten onder aan een stormvloed van vrijpionnen.  De laatste was deze keer Marinus die dacht met mooi spel en een stukoffer, de tegenstander in de zak te hebben. Maar door een kleine onoplettendheid kon de tegenstander de schade beperken tot remise.  Uitslag 3-5

De volgende wedstrijd is een uitwedstrijd op 26 november in Hoogeveen.