Geslaagde simultaan Goswin Zeeman

Een oude traditie is in ere hersteld: “De regerend clubkampioen speelt een simultaan tegen clubgenoten en andere belangstellenden!”  De comeback van deze extra schaakactiviteit was een succes.   Tijdens de altijd gezellige inloopavond draaide Goswin bijna 4 uur lang z´n rondjes langs de borden om tegen 17 medeschakers de ´strijd´ aan te gaan.

Goswin tegen zijn pupil Jay-Giani

Na 5 snelle openingsrondjes benutte Goswin z´n tijd optimaal en hield daardoor een goed inzicht over zijn partijen, pas na 2,5 uur rolde de eerste remise van het bord!  Na 2 korte pauzes met hapjes en gehaktballetjes, die als warme broodjes over de toonbank gingen, wist Goswin een fraaie score van 68% te behalen.  Opmerkelijk was dat hij op alle borden met e2-e4 opende.  Bart, Menno, Erik en Jay-Giani wisten het leven van Goswin die avond zuur te maken door hun partij te winnen, terwijl Paul, Wim en Jos een verdienstelijke remise uit het vuur wisten te slepen.

De beloningen,  bestaande uit overheerlijke Ceylonsoepjes, pennensetjes en wijntjes werden met plezier in ontvangst genomen.  Leuk detail was dat de jonge Jay-Giani een leerling was van Goswin in de jeugdopleiding van sv Almelo.  Goswin heeft z’n schaakkennis goed overgebracht en Jay-Giani heeft dat op zijn beurt goed opgepikt. Win-win situatie! Prachtig!

Peter Levink