Onnodige nederlaag in Hardenberg

8 oktober was weer zo’n vrijdag dat we naar Hardenberg afreisden. Ditmaal met ons avondteam AV1. Ik had weer een team bij elkaar weten te sprokkelen dat niet kansloos was, zelfs na het afzeggen op 6, (waardoor 2 zwartspelers 2 borden lager plaats namen)  in het meenemen van 1 of 2 punten. Helaas pakte het anders uit.  Rik koos al in de opening de ruil van een stuk tegen 3 pionnen maar kon de uiteindelijk 4 verbonden vrijpionnen niet naar de overkant brengen. Vooral door achterstand in ontwikkeling en de koning die te kwetsbaar stond opgesteld. Op bord 3 scoorde Paul netjes zijn punt. Bij mij op bord 4 werd kort na de opening werkelijk alles afgeruild. Min of meer gedwongen. Waardoor een remise snel beslist was. (21.00 uur!!) Bij analyse bleek dit ook echt de juiste uitslag.   Ondertussen was Freek min of meer kansloos overrompeld zonder echte blunders te maken. Tussenstand: 3,5-1,5. De laatste 3 partijen moesten gewonnen worden!. Bij Wim kon het alle kanten nog uit gaan. Henk had goede kansen en Hans had al een gunstige stelling qua pionnenstruktuur en kreeg er ook nog een stuk bij.  Het kon nog…  Maar Wim vertrouwde de gezondheid van de tegenstander niet en kwam een remise overeen omdat verder spelen geen optie was.  Henk liet de partij toch nog door de vingers glippen evenals Hans, maar die beperkte de schade tot een remise.  Einduitslag 5,5-2,5

Persoonlijke uitslagen

S.V. Hardenberg 1 Rating SV Borne 1 Rating Ronde 1